El regreso

IMG_20150712_151841 IMG_20150712_151836 IMG_20150712_151831 IMG_20150712_082004 2015-07-12 21.13.33 2015-07-12 20.56.56 2015-07-12 17.33.21 IMG_20150712_164632

Domingo 12/7/15 Opnieuw vertrokken waar ik de eerste keer ben vertrokken, van bij ons Tamitje. Afscheid nemen, we geraken er in geoefend. Met de trein naar Zaventem, op een trein die reed maar op alle computers als afgeschaft aanzien werd. Wat ervoor zorgde dat de overstap niet verliep volgens plan, en je dus later in de luchthaven toekomt. Te veel later, sprintje trekken dus. ‘Maar meneer, je hebt nog een half  uur hoor, we zetten daar maar een uur op’. Dus dat sprintje was niet echt nodig. De vlieger op, opnieuw naar  Bilbao. Met opnieuw de bus naar het centrum. En daar in mijn beste Spaans: ‘Pobeña?’ Toch op de correcte bus geraakt, naar Muskitz. Na een uurtje alle haltes doen aangekomen in La Playa de la Arena. Hier was ik al eens geweest. De laatste kilometer was te voet te doen, opnieuw naar de albergue. En opnieuw was alles vol, dus we slapen in de tuintenten. Het was hier in Pobeña van ‘laten we eens een mijnwerkersfeest organiseren’  maar de mijnen gaan hier wel snel toe, want toen ik hier toekwam waren de activiteiten allemaal al gedaan. Het enige dat je nog kon zien waren wat oude klederdrachten die rond liepen op straat. Maar ook eten op straat. Perfect voor mij, ik heb mij dan maar aan de sapito gewaagd. Ongekend, maar wel lekker. Later is de hospitalera die mij naar de luchthaven gevoerd heeft nog afgekomen. Ik heb haar als bedanking koninklijke Belgische chocolade gegeven, zij heeft mij dan als terugbedanking verplicht mee te gaan op terras en mij de Belgische specialiteit van Biskaje aangeboden. En daarna was het weeral etenstijd. Gegokt op Lenguado plancha, en goed gegokt.

Geef een reactie

